Berichtje uit Eritrea! - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van sanne geertsema - WaarBenJij.nu Berichtje uit Eritrea! - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van sanne geertsema - WaarBenJij.nu

Berichtje uit Eritrea!

Door: Sanne Geertsema

Blijf op de hoogte en volg sanne

26 Februari 2007 | Nederland, Veldhoven

Hallo allemaal!

hier een eerste bericht uit Eritrea (na een uur naar een computerscherm te hebben gestaard....slechte internetverbinding..)We hebben een goede reis gehad. Nadat we zaterdagavond waren geland, zijn we door Eritrese mensen naar ons huisje gebracht. Het was al laat dus dat was erg fijn! Het huisje is redelijk groot en er zit zo ongeveer alles in wat we nodig hebben (bed, koelkast, douche, toilet enz). Wel jammer dat het pal naast een moskee staat met de benodigde geluiden daarbij...ook s'nachts...
Ik vertel even snel de belangrijkste dingen, want anders valt de internetverbinding misschien weg. Het weer is heerlijk (overdag lekker warm en 's nachts fris). Vandaag zijn we naar ministry of health gegaan om de mensen te ontmoeten die ons begeleiden met het afstuderen. Ze zijn erg vriendelijk en behulpzaam, dus dat komt wel goed. Morgen gaan we naar de Diabetes Vereniging om daar kennis te maken en vragen te stellen. We zijn erg benieuwd hoe de diabetesvoorlichting daar wordt gegeven. Het beeld wat we van Eritrea hadden is anders dan we hadden verwacht, maar het valt zeker niet tegen! Het land lijkt eerder arabisch dan Afrikaans. De stad is erg mooi, rustig en schoon en de mensen zijn erg vriendelijk. Wel zien we ook erg veel armoede waar we even aan moeten wennen. Er zijn een aantal blanken in de stad maar niet erg veel, dus ik wordt wel veel aangekeken. De kinderen roepen regelmatig ' he een blanke!'Gelukkig reageren de mensen wel positief en zijn ze alleen nieuwsgierig. Ik moet nu stoppen en hoop snel weer een berichtje te kunnen sturen. Groetjes Sanne

ps. Ik kan nu mijn e-mail niet openen dus vandaar geen reactie hierop.

  • 26 Februari 2007 - 16:04

    Janneke:

    Aan mij de eer een eerste reactie te plaatsen!! Ik ben blij dat je goed bent aangekomen. Succes morgen met je gesprek! Toch raar lijkt me die arabieren als je afrikanen verwacht.
    Liefs

  • 26 Februari 2007 - 16:06

    Marijn:

    Hey Sanne,

    Goed om te horen dat je het naar je zin hebt in Eritrea! Alleen dat van die moskee is wat minder natuurlijk... ;)
    Ik ben benieuwd naar je verhalen!
    Heel veel plezier en succes!!!

    XMarijn

  • 26 Februari 2007 - 18:36

    Ben:

    hardstikke fijn dat jullie in een mooi appartement veblijven met gratis arabische muziek en zon!!!! succes ben

  • 26 Februari 2007 - 18:38

    Opa Oma:

    je bericht ontvangen veel succes

  • 26 Februari 2007 - 18:48

    Angela:

    Fijn om te horen dat je een goede reis hebt gehad en dat de eerste indrukken van het land/stad goed zijn.Geniet er van en ik hoop snel weer van je te horen!! liefs Angela

  • 26 Februari 2007 - 19:13

    Angela:

    Fijn om te horen dat je een goede reis hebt gehad en dat de eerste indrukken van het land/stad goed zijn.Geniet er van en ik hoop snel weer van je te horen!! liefs Angela

  • 26 Februari 2007 - 19:15

    Lennart:

    Ha die Sanne, goed om te horen dat alles daar ok is. Maak er iets moois van en veel succes! Liefs Lennart

  • 26 Februari 2007 - 19:52

    Eise:

    Hoi Sanne,goed om te horen dat de reis goed is verlopen en de rest zal ook wel goed komen liefs Eise

  • 26 Februari 2007 - 20:10

    Peter Em Wilma:

    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en iedereen zo vriendelijk is.
    Nogmaals veel succes met jullie opdracht.groetjes

  • 26 Februari 2007 - 23:37

    Joop:

    Sanne, net in Eritrea aangekomen, ik hoop dat je een goede tijd hebt en ik zal je mails met nieuwsgierigheid lezen, heel veel groetjes, Joop

  • 27 Februari 2007 - 08:14

    Mattie:

    ha wat fijn dat jullie eerste indruk goed is.Veel succes en geniet van alles

    veel kusjes mattie

  • 27 Februari 2007 - 11:31

    Kirsten:

    Goed om te horen dat jullie het goed maken. Linda en ik zijn deze week ook gestart met afstuderen. Heel veel succes en de groetjes aan Samira!

    Kirsten

  • 27 Februari 2007 - 19:36

    Paula:

    Wat ene leuk verhaal Sanne
    Ik blijf je volgen hoor
    Veel succes daar en geniet maar flink
    want dit nemen ze niet meer af.
    Groetjes Paula

  • 28 Februari 2007 - 08:31

    Pien:

    haha wat grappig dat je nou net naast de moskee woont!!heb ik ook altijd als ik in den verre ben.je hebt dus al gemerkt dat ze s nachts gewoon doorgaan met zingen!er zijn vast wel goeie oordopjes ergens te koop.veel plezier daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Veldhoven

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Mei 2007

weer terug op Nederlandse bodem

01 Mei 2007

Massawa

11 April 2007

paasfeest in Eritrea!

05 April 2007

foto's

05 April 2007

foto's
sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 26249

Voorgaande reizen:

24 Februari 2007 - 24 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: