nog steeds alles goed! - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van sanne geertsema - WaarBenJij.nu nog steeds alles goed! - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van sanne geertsema - WaarBenJij.nu

nog steeds alles goed!

Door: Sanne Geertsema

Blijf op de hoogte en volg sanne

28 Februari 2007 | Nederland, Veldhoven

Hallo allemaal!

alles is nog steeds pima. Eritrea is echt een bijzonder land. Kan het bijna niet beschrijven, maar zal ik de komende weken proberen! Zit in een internetcafe die eigenlijk al gesloten is, dus even snel een berichtje. We hebben het erg naar ons zin en vermaken ons prima. De dagen vliegen voorbij. We zijn vandaag naar een ziekenhuis geweest en hebben een groepsvoorlichting bijgewoond voor diabeten. Het was erg bijzonder... Ze hebben te weinig geld om iedereen individueel voorlichting te geven dus doen ze het op deze manier. De voorlichting duurt erg kort en we hadden echt het idee dat niet iedereen het begreep. Ook was het zo druk dat niet iedereen binnen kon komen, dus ja echt veel hebben ze er waarschijnlijk niet van opgestoken. Deze week en volgende week gaan we iedere dag naar het ziekenhuis om de voorlichtingen bij te wonen en te praten met patienten en hulpverleners over de behandeling van diabetes. We zijn ook naar de Diabetic Association geweest in Asmara waarvan we dachten dat het erg groot was, maar het stelde niet echt veel voor. We hebben een gesprek met iemand daar gehad die ook voorlichting geeft aan patienten in het ziekenhuis waar we zijn geweest. Hij vertelde ook dat er echt te weinig geld is om te kunnen doen wat de vereniging zou willen. Hij kwam nogal triest over. Uit alles blijkt hoeveel geldgebrek er is. Het is erger dan we hadden verwacht. We hebben wat betreft het afstuderen dus veel te doen.
Verder hebben we al heel wat mensen ontmoet die ons met alles willen helpen. Ook zijn we jongeren tegengekomen die op bezoek komen en waarmee we wat gaan drinken. Ze vertellen over hun leefsituatie en die is niet al te best. Ze blijven hopen op betere tijden en ik bewonder het dat ze zo positief overkomen.
Verder bevalt het huisje ons prima al hebben we nu sinds 2 dagen geen water....Gelukkig hebben we daar wel wat oplossingen voor gevonden.
Ik moet nu echt stoppen want de eigenaar is nu niet vrolijk meer hier in het internetcafe.

doeg!

• 28 Februari 2007 - 20:59

Eise :

Hoi Sanne Geen water zo!!? wat dan wel als oplossing .Diny vraagt zich af wat de voertaal is Engels? Hier is alles best wel goed Groeten Eise en Diny

• 01 Maart 2007 - 07:29

Angela:

Hi! Leuk alweer zo snel wat van je te horen!! Wat een verschil met de westerse wereld. Erg interessant om te lezen!! Welke oplossingen hebben jullie voor jullie waterprobleem?? Veel succes met jullie onderzoek en blijf vooral genieten!! Hier verder alles goed. Liefs Angela

• 01 Maart 2007 - 09:51

Opa En Oma:

sanne,ik weet het verschil tussen Ajax en Dubro, liefs

• 01 Maart 2007 - 10:17

He Sanne:

Ben blij om te horen dat het nog steeds leuk is. Als jullie een keer info vanuit NL nodig hebben dan moeten jullie het maar laten weten.
    Gaan jullie in het weekend nog iets leuks doen?

Dikke kus Kirsten

• 01 Maart 2007 - 11:09

Mattie:

Hoi, lijkt me allemaal wel spannend ! Bedenk wel goed dat je de problemen daar helaas niet op kunt lossen.Geef je ogen goed de kost en blijf je dagboek goed bijhouden. Lieve schat ik ben hartstikke trots op jou !

• 01 Maart 2007 - 15:54

Ben:

Fijn om te horen dat het met jullie goed is en dat het programma al zo vol zit. Succes met het water, hier vallen de bakken in overvloed uit de lucht BRRRR !!!!! succes en groetjes Ben.